Tényleg segítenek a motorolaj és üzemanyag adalékok?
Publikálva MódosítvaFémkerámia, EGR, DPF, motoröblítés, repkednek a szavak, őrjítő a választék. Rengeteg kérdés sejlik fel, csak győzze az ember értelmezni, helyére rakni és végül: dönteni. Több gyártó igyekszik minél jobb terméket fejleszteni, hogy az olajcsere szakasz alatt jobb teljesítményt nyújtson a motor, netán regenerálja is az anyag a már kopott alkatrészeket. A lerakódások az üzemanyag- és motortérben kellemetlen meglepetéseket okozhatnak. A részecskeszűrő eldugulása is több százezer forintot húzhat ki a zsebünkből, szintúgy az EGR szelep.
A NanoEnergizer All In One fémkerámia bevonat motorolaj adalék egyre szélesebb körben válik ismertté. Használata nagyon egyszerű, hiszen csak az olajbetöltő nyíláson keresztül az üzemmeleg, álló motorba be kell önteni, és 10-15 percig járatni azt. Miért is tegye meg Ön ezt a mozdulatot? Elmondjuk:
Videó forrása: YouTube – Piotr Tester
Platinával bevont kerámiagömbök fogják birtokba venni a motorteret, az alkatrészeket megvédik a kopástól, sőt helyre is hozzák azokat. 3000km megtétele után egészen 30000 kilométeren át dolgozni fog az anyag, képes 100%-kal a motor teljesítményét javítani. Helyreállítja mindeközben a motor hatásfokát, segít az üzemanyag-fogyasztást lényegesen csökkenteni (akár 21%-kal!). Továbbá a károsanyag-kibocsátást is képes 40%-kal csökkenteni és a motorzajból is visszavesz. Benzin, dízel, hibrid és gázüzemű motorokhoz is igénybe vehető.
A XADO 5W30 és 5W40 motorolajokat Xado VitaFlush motoröblítővel javasoljuk használni, főleg ha a megszokott viszkozitásról másikra vált. Ez a folyadék benzin- és dízelmotor, valamint manuális váltó olajrendszerének tisztításához használható. Olajcserét megelőzően lehet egyszerűen szintén az olajbetöltő nyíláson át az üzemmeleg motorolajhoz adni.
Videó forrása: YouTube – Piotr Tester
Mi is történik ezután? Minden járatot megszabadít a lerakódásoktól, szennyeződésektől. A dugattyúgyűrűk és a hidrotőkék felszabadultan folytatják fontos munkájukat, az olajszivattyú teljesítménye is nő. Olajfóliát képez az alkatrészeken, ezáltal a motor hatékonysága növekedni kezd. Akkor is javasoljuk használni a motoröblítőt, ha viszkozitást szeretne váltani, például ásványiról rész-szintetikusra, vagy rész-szintetikusról teljesen szintetikusra.
Ha részecskeszűrővel rója az utakat, időnként érdemes a Motul vagy a Xado (DPF) részecskeszűrő tisztító adalékát használni az alábbi problémák megelőzéséhez.
Dízelmotorhoz, minden dízel üzemanyaghoz ajánlott bevetni ezt az adalékot, mely használata szintén nem igényel fejtörést, sem szerelést. A kipufogógáz és korom csökkentéséről gondoskodik amellett, hogy a részecskeszűrőt nem engedi eltömődni. Még akkor is sikerrel helyreállíthatja a szűrő állapotát, ha már közepes szintű a szennyeződés. A tisztító képes javítani a hidegindítási tulajdonságokat is. Előzze meg a drága javítási költségeket, hosszabbítsa meg ezzel az anyaggal 5000 kilométerenként a katalizátor és a részecskeszűrő élettartamát!
A karburátor és EGR megfelelő időnkénti karbantartás nélkül kellemetlen problémákat okozhat, melyet a CRC tisztító termékével megszüntethet.
Videó forrása: YouTube – TutoBuild Eng
Benzin- és dízelmotor szeleptisztító adaléka, mely segít a karburátor, EGR és PCV szelepeiről eltávolítani a szennyeződéseket. Működés közben a nitrogén alapú vegyület összekapcsolódva más vegyületekkel káros hatású eleggyé gyúrja magát, melyet az égéstérbe visszavezet az EGR. Ha eltömődik, sok pénzbe kerül a javítása, nem beszélve arról, hogy már a nem megfelelő működése is képes elfojtani a motort. Továbbá lefulladást vagy kiegyensúlyozatlan járást is tud okozni. Ajánlott minden 40.000km megtétele után az apró szerelést megkívánó tisztítást elvégezni.
Ebben a cikkben további Xado adalékok bemutatása található: Az olajlehúzó gyűrűk tisztítása